Bank Smart to flagowa marka FM Bank PBP SA . Smart Bank oferuje swoje usługi bankowe głównie poprzez internet, nie posiada on oddziałów fizycznych pod swoją marką. Bank po przekształceniach istnieje od 1994 roku. Bank koncentruje się na segmencie klientów indywidualnych i mikroprzedsiębiorstw oferując swoje usługi głownie poprzez elektroniczne kanały dystrybucji.
Depozyty klientów banku są objęte gwarancjami Bankowego Funduszu Gwarancyjnego.
Sytuacja FM Bank PBP SA, który jest właścicielem marki Smart Bank, na dzień weryfikacji jest stabilna z perspektywą neutralną. Bank został dokapitalizowany kwotą 432 mln zł przez nowego inwestora fundusz private equity AnaCap. Głównymi inwestorami AnaCap są banki inwestycyjne m.in. Goldman Sachs, Morgan Stanley i Allianz.
W związku ze dużymi stratami finansowymi w 2015 roku związanymi z portfelem kredytowym w sektorze korporacyjnym bank zmienił strategię skupiając się na wysokomarżowym i jednocześnie o niskim ryzyku segmencie klientów indywidualnych i mikroprzedsiębiorstw.
Przychody 2015: 254 mln zł
Aktywa: 3 156 mln zł
Wynik finansowy 2015: -100 mln zł
Przeterminowane zobowiązania: brak informacji
Wskaźnik ogólnego zadłużenia (debt ratio): 80% (nadmierne ryzyko kredytowe)
Współczynnik wypłacalności KNF: 36% (wysoki)
Konta bankowe
Smart Bank jest liderem cenowym w segmencie kont osobistych i walutowych. Pełną analizę cenowo-jakościową kont bankowych Smart banku można prześledzić tutaj. Również w segmencie kont firmowych dla jednoosobowych działalności gospodarczych bank Smart Bank plasuje się w TOP5 najlepszych kont firmowych.
Kredyty
Bank posiada przystępną ofertę kredytową zarówno dla osób fizycznych jak i mikrofirm.
Usługi przez internet oraz w placówkach BIZ Bank
Bank Smart od lipca 2016 roku oferuje także obsługę swoich kont i inne usługi bankowe poprzez fizyczne oddziały BIZ Banku.
Up-time
Dostęp do bankowości elektronicznej bywa utrudniony poprzez stosunkowo częste awarie i konserwacje.
Smart Bank jest głównie internetowym bankiem gdzie wszystkie operacje bankowe klienci wykonują sami. Bank oferuje także automatyczną obsługę telefoniczną.
Dostęp do indywidualnej opieki ze strony banku jest utrudniony. Czas oczekiwania na infolinii nie przekracza jednak tego w konkurencyjnych bankach. Obsługa telefoniczna nie jest dostępna 24 godziny 7 dni w tygodniu.
Klienci muszą uzbroić się w cierpliwość jeśli chodzi o rozwiązanie niestandardowych, indywidualnych problemów.
Bank Smart oferuje bardzo niskie ceny kont bankowych zarówno dla klientów indywidualnych jak i firm. Jakość adekwatna do cen. Polecamy test kont bankowych Smart Banku sporządzoną przez popularnego finansistę Szymona Ziemba.
Koszt kredytów gotówkowych i kredytów dla firm na przeciętnym poziomie.
Dostęp do obsługi indywidualnej przez personel banku ograniczony.
Ogólny stosunek cena/jakość produktów oceniamy jako dobry, powyżej średniej rynkowej.
Średni staż pracy w Banku Smart (FM Bank PBP) wynosi zaledwie 2,68 lat biorąc pod uwagę tylko pracowników etatowych. Średnia wieku pracowników Banku zatrudnionych na koniec 2015 roku wyniosła 34 lata. Na koniec roku 2015 Bank zatrudniał w przeliczeniu na pełne etaty 754 osoby, z czego 57% stanowiły kobiety. Spośród pracowników Banku zatrudnionych na koniec 2015 roku 274 pracowało w oddziałach (głównie marka BIZ Bank) a 480 w centrali Banku.
System wynagradzania: podstawa + miesięczna premia, dodatkowo prywatna opieka medyczna, karta Multisport, ubezpieczenie na życie.
Zarobki średnie branżowe w stosunku do czasu i warunków pracy.
Bank planuje zwiększyć zatrudnienie przeliczone na pełne etaty z 754 etatów na koniec 2015 roku do ok. 1 058 etatów na koniec 2020 rok. Wynika to głownie z rozwojem segmentu klienta detalicznego.
Informacje o firmie:
Rok założenia | 1994 |
Forma prawna | Spółka akcyjna |
NIP | 634-108-07-18 |
Siedziba | Warszawa |
Zatrudnienie | 754 |
Prezes | Marek Kulczycki |
Kapitał | 100% zagraniczny |
strona www | http://banksmart.pl |
Ciekawe wykresy:
- Przyrost rachunków ROR klientów indywidualnych
- Rozbicie straty finansowej 2015
Źródło: Smart Bank